congreso

BNG rexeita implantar peaxes nas autovías: “nin en 2025 nin nunca”

Néstor Rego
Néstor Rego

Néstor Rego alerta de que esta medida, promovida pola Comisión Europea, levará ao estabelecemento dunha sociedade “a dúas velocidades”

Avanza que, cando se conforme o novo Goberno do Estado, solicitarán a comparecencia da persoa responsábel da carteira de transportes para coñecer a posición do executivo

O Bloque Nacionalista Galego rexeita a implantación de peaxes nas autovías gratuítas e autoestradas sen concesión de titularidade estatal e insta o Goberno do Estado a abandonar a proposta emanada da Unión Europea. Para o deputado do BNG, Néstor Rego, esta medida estaría fortalecendo “un sistema de sociedade a dúas velocidades: estradas de altas capacidades para quen poida asumir o pago de taxas e estradas convencionais obsoletas para as maiorías sociais”. Neste marco, engade, habería territorios, como a Galiza, máis prexudicados, posto que non contan con alternativas de transporte público como un servizo ferroviario digno.

O BNG, após coñecer que o Goberno do Estado non implantará en 2024 o cobro de taxas nas autovías que actualmente son gratuítas e as autoestradas sen concesión, rexistra iniciativas para asegurar que o executivo estatal abandone a idea de implantar esta medida imposta pola Comisión Europea. De levarse a cabo, alerta o deputado nacionalista, suporía un enorme prexuízo tanto para as economías domésticas como para o transportes de mercadorías, autónomos ou pequenas e medianas empresas.

“Un sistema dese tipo levará ao estabelecemento de sociedades a dúas velocidades: estradas de alta capacidade para quen poida asumir o custo das portaxes e estradas convencionais obsoletas para as maiorías sociais que non poden asumir máis custos” apunta Rego.

Alternativas de transporte público adecuadas na Galiza

O BNG, consciente do negativo efecto que suporía esta medida, xa presentara en outubro de 2021 varias proposicións non de lei e preguntas para que o Goberno español abandonase unha medida deste tipo. Sobre todo, lembra Rego, para territorios como Galiza que precisan de maior investimento para a mellora e modernización da rede ferroviaria e outros transportes públicos, o impulso da rede ferroviaria de mercadorías, e a implantación do servizo de proximidade.

“Se o Goberno pretende de verdade convencer a Comisión Europea, debe apostar por aumentar os investimentos no ferrocarril, especialmente nos servizos de proximidade e de media distancia” asevera. Para retirar os vehículos das estradas hai que contar con alternativas de transporte público adecuadas. “Ese é un dos eixos nos que o Goberno debe empeñarse” sinala.

A Galiza, continúa, carece de tren de proximidade, e aínda que o executivo español alegue que o Eixo Atlántico ferroviario é un eixo que comunica cidades desde A Coruña a Vigo, non comunica as áreas metropolitanas coas cidades, ademais de excluír urbes como Ferrol ou Lugo. Sen esquecer, a necesidade de impulsar e mellorar a antiga FEVE que vai de Ferrol até Ribadeo, cuxa modernización leva anos de reivindicacións.

Promoción do transporte público colectivo: continuidade das medidas

As medidas estabelecidas polo Goberno de gratuidade do transporte ferroviario de proximidade, de tramos de media distancia e de rebaixas noutras conexións ferroviarias, así como en liñas de bus xestionadas pola Administración central, “teñen data de caducidade e será o vindeiro 31 de decembro deste ano”. Os resultados son elocuentes: “incrementouse o número de usuarios do transporte por ferrocarril e reduciuse o uso de coches para a mobilidade diaria”.

“É evidente que para fidelizar usuarios e usuarias do transporte público é fundamental que se prime o criterio de servizo público por encima de criterios economicistas ou comerciais” . En palabras do deputado do BNG, a gratuidade ou unha política tarifaria con prezos reducidos ou accesíbeis “é unha pedra angular para que a poboación decida empregar o transporte público e abandone o coche particular”.

Afíliate, faite do bloque
Anímate a dar o paso, súmate ao proxecto do BNG