parlamento galego

BNG pide a dimisión da conselleira de Política Social polas graves denuncias do colectivo de inspectores sobre avisos previos das datas de inspección nas residencias

Iago Tabarés
Iago Tabarés tamén reclamou o cese da Secretaria Xeral e demandou unha investigación rigorosa do acontecido e das  posteriores ameazas aos denunciantes

Tras mostrar unha queixa pola ausencia da secretaria Xeral Técnica da Consellería de Política Social, Francisca Gómez encardada de responder á pregunta parlamentaria formulada polo deputado do BNG, Iago Tabarés a respecto das  denunciadas de inspectores e inspectoras sobre avisos das datas nas inspeccións ás residencias de maiores, o nacionalista pediu a “dimisión da conselleira de Política social e o cese da Secretaria xeral”, por “mentir e agochar o acontecido” en sede parlamentar.

O deputado insistiu en que por “dignidade” a cúpula de Política Social debe “dimitir” de inmediato e replicou ao director Xeral de Familia, Jacobo Rey Sastre e substitución da Secretaria xeral para responder ao deputado, que a conselleira non pode tolerar as irregularidades detectadas nas residencias de maiores, entre as que destacou : máis residentes dos autorizados, menos persoal do exixido, medidas de suxeición non autorizadas, falta de comida contratada e programada e sen cambios de cueiros ou posturais recomendados.

A todas estas irregularidades, sumou a carencia de persoal que obriga ás traballadoras da quenda de noite a levantar ás seis da mañá  ás persoas residentes para  duchalos, almorzar e volvelos vestidos á cama.

Para o deputado, as filtracións da data para as inspeccións están relacionadas coa intención dos centros para ocultar as graves condicións dos residentes e facer ineficaces as actuacións para seguir permitindo “a impunidade das irregularidades”.

Iago Tabarés acusou á cúpula de Política social de “mentir e agochar a verdade a este parlamento” e agregou que “non se realizou unha investigación rigorosa para coñecer os feitos denunciados sobre “inspección avisadas” e limitouse a dar un “escarmento aos denunciantes”.

A xuízo do deputado “as infraccións son moi graves” e unha  “vulneración dos dereitos fundamentais”.

Tabarés mostrou a súa queixa ante a negativa do director xeral de Familia, Jacobo Rey Sastre a  responder ás cuestións concretas formuladas polo BNG sobre a data   na que foi incoado o trámite de información, o procedemento administrativo co  trámite de información previa  e os actos de  “instrución e investigación que se realizaron” así como  as persoas/entidades que declararon nos mesmos.

O deputado lembrou que na interpelación do BNG á conselleira de Política social, Fabiola García negou as acusacións e cualificounas de falsas pero anunciaba medidas para confirmar a súa veracidade e no caso de seren certas  depurar responsabilidades.

Dende o BNG queremos saber, dixo se a conselleira  atendeu as nosas suxestións ou “continuou co proceso de represalia  á denunciante” e tamén queremos coñecer os actos de investigación realizados, porque temos serias  dúbidas, a raíz das manifestacións realizadas en sede parlamentar pola propia secretaria xeral, “sobre o rigor e seriedade da mesma” e despois de constatar que non se tomou declaración a denunciante e o que se investigou foi a que asociación pertencían os inspectores e inspectoras.

En novembro de 2020 diferentes colectivos  denunciaron que a Xunta deu avisos previos ás inspeccións que realiza nas residencias de maiores. Pola súa parte, a Federación provincial de Asociacións de Veciños de Lugo pediu publicamente inspeccións nos xeriátricos  sen aviso previo”.

Na  mesma liña, engadiu o deputado, a  Federación Galega de Asociacións de familiares e usuarias de residencias e da dependencia expresou publicamente “a súa convicción de que dende política social avisábase a determinadas empresas de que as súas residencias serían inspeccionadas en datas próximas para que estivesen preparadas para sortear positivamente o labor inspector”.

Todas estas denuncias son públicas e  con  testemuñas  que afirmaban que  os días de inspección había máis persoal nos centros do habitual “somos sabedores de que no centro recibiron aviso de que ían ser inspeccionados”, recalcou.

O parlamentario concluíu a súa intervención reiterando a petición do cese da cúpula da consellería de Política Social e da súa titular.