O BNG volve a pedir no Parlamento modificar a lei para evitar desafiuzamentos

Ana Pontón e Cosme Pombo na Comisión de Educación e Cultura

O deputado do BNG, Cosme Pombo lamentou que unha vez máis, o Partido popular non se comprometa co dereito a unha vivenda digna e ampare a “ilegalidade” dos desafiuzamentos de familias galegas

Cosme Pombo en Comisión parlamentaria

O parlamentario do BNG, Cosme Pombo defendeu hoxe na comisión de Ordenación do Territorio unha proposta destinada a asegurar o dereito de todos/as os cidadáns a unha vivenda digna. O parlamentario demandou do Partido popular un “compromiso real” contra unha situación que afecta a moitas familias galegas.

Para isto, dixo, é necesario modificar a lei e reformar os procesos de execución hipotecaria cando a persoa debedora “actuou de boa fe” e o inmóbel é a súa vivenda habitual. A modificación debe admitir, recalcou, “a dación en pago como cancelación da totalidade da débeda hipotecaria así como a moratoria no pago dos prazos pactados”.

O parlamentario demandou a “inmediata paralización dos expedientes de desafiuzamento en trámite, a anulación das cláusulas abusivas, impulsar un parque de vivendas sociais, presentar un Plano de promoción de aloxamentos para colectivos especialmente vulnerábeis nas poboacións galegas con máis de 20.000 habitantes e adoptar medias para que os cidadáns afectados teñan acceso gratuíto á Xustiza.

Execucións hipotecarias ilegais

Tras anunciar o portavoz popular, Jaime Castiñeiras o voto en contra á proposta nacionalista, o parlamentario do BNG lamentou que o Partido popular non defenda a máis de 8.000 familias galegas que perderon a súa vivenda “das que foron despexadas por non poder pagala” a través dun procedemento de execución hipotecaria, “moitas veces contraria ao dereito comunitario e ilegal”.

Familias galegas con contratos de préstamos con cláusulas abusivas e produtos “tóxicos”.Familias, abondou, que non atoparon “amparo no Goberno galego” para garantir esa vivenda.

Ana Pontón e Cosme Pombo

Pombo lembrou que recentemente unha parella sen emprego e cunha persoa maior ao seu cargo con mobilidade reducida foi expulsada da súa vivenda e a Xunta de Galiza “non foi quen de garantirlle un dereito recoñecido”.

Dende o BNG denunciamos que non se pode gobernar para os culpábeis de crear humillación e miseria das familias galegas e as políticas do PP, en materia de vivenda, non atallan a “emerxencia social” polo que reiterou a necesidade de modificar a lei dos procesos de execución hipotecaria.

“Hai máis de 8.000 razóns para que o Partido popular mude de política e defenda o dereito das persoas a unha vivenda digna”, concluíu.