Estratexia política do BNG para axilizar no Congreso a transferencia da AP-9 e abaratar a peaxe

Ana Pontón en rolda de prensa na sede nacional BNG

O BNG diríxese a todas as forzas políticas galegas e a todos os deputados e deputadas elixidas por Galiza no Congreso para axilizar a transferencia da AP-9, como ben de reclamar o Parlamento autonómico a través dunha lei aprobada por unanimidade a proposta do Bloque.

Ana Pontón en rolda de prensa na sede nacional BNG

Pero ese texto lexislativo pode tardar ata catro anos en ser debatido na Cámara baixa polo procedemento ordinario, que pode reducirse a tres meses se un grupo parlamentario asume como propia esa demanda e a presenta para o seu debate e aprobación en forma de proposición de lei.

“Esa transferencia sería o primeiro paso para acabar coas abusivas peaxes que converten a AP-9 nun artigo de luxo para a maioría dos galegos e galegas, que non poden agardar tres o catro anos ao debate e aprobación no Congreso da transferencia que pedimos no Parlamento”, explica a portavoz nacional, Ana Pontón.

Para conseguila o máis pronto posible esta iniciativa de “impulso”, que o BNG remite por carta a todos os responsables das forzas políticas, incluído Feijoo, así como a todos os deputados e as deputadas electas por Galiza, “para que asuman colectivamente a defensa desta transferencia no Congreso e conseguir que neste período de sesións se debata a transferencia da AP-9”, argumentou Pontón.

Esta proposta permitiría igualmente “certificar” a coherencia co voto xa expresado na Cámara do Hórreo. “Confiamos que non volvamos ver a vergoña de que iniciativas aprobas polo Parlamento galego logo son votadas en contra por forzas estatais”, expresou a dirixente nacionalista.

Como argumentos para esta urxencia, Pontón cita os 300.000 euros diarios que se deixan os usuarios da AP-9, ou os 2.400 millóns de euros que leva ingresados Audasa e que terían permitido, por exemplo, ter unha rede de cercanías en funcionamento.

“Esperamos que todas as forzas políticas estean á altura e que os intereses dos galegos e das galegas pesen sobre calquera estratexia de partido, porque non se entende que paguemos as peaxes máis caras soportando salarios máis baixos. É hora de acabar con esta estafa e non de cruzarnos de brazos a esperar”, argumentou a tamén deputada. O BNG considera ademais que é un momento idóneo para debater esta demanda “porque non hai maiorías absolutas de bloqueo” en Madrid.

Adianto electoral

En relación ao contexto electoral e de formulación de candidaturas, Pontón respondeu a preguntas dos medios que son as diferentes forzas políticas as que deben facer as súas propias escollas.

Ao marxe das cabezas de cartel electoral, “no BNG temos moi claro que o inimigo político, o adversario a derrotar é o PP e as súas políticas de recortes”, subliñou, “por iso iniciamos un proceso de refundación que nos permita recuperar pulso social e electoral e ser claves na derrota dun PP que, alén da propaganda, deixa paro, emigración, precariedade e perda de peso político do país”.

Pontón indicou que na formación nacionalista “traballamos claramente coa hipótese dun adianto electoral do PP ao 26 de xuño”, -data dunha posible repetición das xerais-, e avanzou que o Consello Nacional deste 9 de abril prevé aprobar o cronograma para a elección do candidato/a á Presidencia da Xunta por parte da militancia.

“Se me vou postular é a pregunta que máis veces me teñen formulado os medios desde que asumín a responsabilidade de ser portavoz nacional, que é o que agora ocupa os meus esforzos. Deixemos que o BNG abra o proceso antes de falar de candidatarse”, pediu Pontón.