O BNG pide que o Consello de Contas fiscalice a Sogama, Cidade da Cultura e Igape

Entre as oito recomendacións ao Plan anual de traballo do 2014 formuladas polo BNG ao Consello de Contas, tamén propón un informe de fiscalización das deputacións, o endebedamento da Xunta e unha auditoría sobre a externalización dos servizos de loita contra o lume

Francisco Jorquera

No debate das recomendacións formuladas ao plan anual do Consello de Contas celebrado hoxe no Parlamento galego, o BNG propuxo oito propostas entres as que destacou a necesidade de elaborar un informe de fiscalización sobre a situación financeira e xestión de Sogama, a Cidade da Cultura e Igape.

O portavoz do Grupo parlamentario do BNG, Francisco Jorquera tamén recomendou ao Consello de Contas “aproximar a realización dos seus informes ao exercicio fiscalizado”.

Deputacións provinciais, ineficientes e ineficaces

Na súa intervención, ademais, propuxo fiscalizar as deputacións provinciais co fin de analizar a eficiencia na xestión de gastos e ingresos así como a “legalidade nos procedementos de contratación”. Por outra parte, salientou que os datos indican un baixo nivel de execución cun maior “orzamento no gasto corrente e menor investimento”.

Sogama, Cidade da Cultura e Igape

O deputado recalcou que resulta necesario auditar a situación financeira de Sogama e comprobar se a xestión dos residuos se axusta aos principios e programas de tratamento e lembrou o informe correspondente ao exercicio 2004 que salientaba o “incumprimento” da política de xestión de residuos. Dez anos despois, dixo, na nosa opinión, “o desastre é aínda maior, o modelo Sogama fixo crack”.

Francisco Jorquera

O parlamentario do BNG tamén se referiu ao IGAPE do que dixo recortou o seu orzamento consolidado para o 2014 nun 38% e boa parte do orzamento do 2013 “non foi executado”.

A recomendación número 8 do BNG propón fiscalizar a Fundación Cidade da Cultura e Fundación Gaiás, para comprobar se a actividade se axusta aos seus fins fundacionais e normas internas, avaliar a súa eficacia e políticas de gastos, entre outros fins creada para xestionar os contidos de “dous edificios que non se van facer”, lembrou o nacionalista.

Jorquera tachou de “zombi” a Fundación que se está a usar para custear outras actividades da Cidade da Cultura e reiterou que cumpre avaliar a actividade da fundación e o “retorno que está a ter para Galiza”.

Débeda pública e externalización de servizos de loita contra o lume.

Finalmente, o deputado do BNG referiuse a débeda pública de Galiza, “triplicada” dende a chegada de Feijóo ao Goberno galego e reclamou a fiscalización da actividade contractual do SERGAS cun informe especifico da concesión de obra do Hospital de Vigo para analizar, entre outros aspectos, o incremento de custes derivado do “fracaso de modelo de colaboración público-privada”.

O parlamentario concluíu a súa intervención solicitando unha auditoría sobre a eficiencia do recurso á exterenalización de servizos contra o lume e en particular, “dos contratos da Xunta coa empresa NATUTECNIA.SL”