Parlamento Europeo

BNG insta á UE a negociar un acordo de pesca co Frente Polisario que respecte as reivindicacións do Pobo Saharauí

Ana Miranda Frente Polisario
Ana Miranda reúnese con representantes do Frente Polisario que participan en Bruxelas no Cumio dos Pobos

No día no que remata a vixencia do acordo pesqueiro ilegal entre a Unión Europea e Marrocos, a eurodeputada do Bloque, Ana Miranda, insta á UE a negociar os novos acordos comerciais co Frente Polisario de forma que se cumpran as reivindicacións do Pobo Saharauí sobre o Sáhara Occidental e que poidan xestionar os seus propios recursos.

“É o momento de que se cumpra unha demanda histórica do Pobo Saharauí, hoxe que remata o protocolo de pesca UE - Marrocos adoptado hai catro anos”, salienta Ana Miranda, quen expresa a súa confianza de que a sentenza definitiva que debe emitir o Tribunal de Xustiza da UE -que xa anulou o acordo en setembro de 2021-, sexa favorable ao Pobo Saharauí.

A eurodeputada galega lembra que recentemente a Comisión Europea anunciou que ese acordo, que afecta a 128 licencias de pesca europeas (93 delas correspondentes ao Estado Español), non será renovado. Neste contexto, considera que para garantir a continuidade da actividade pesqueira en augas do Sáhara occidental “o lóxico é negociar cos seus lexítimos representantes, isto é, co Frente Polisario”.

Por outro lado, Miranda salienta que xa o Frente Polisario manifestou a súa dispoñibilidade para que esas licencias pesqueiras europeas sexan renovadas. “Este 17 de xullo é unha boa oportunidade para que a UE remate cunha ilegalidade e cumpra o dereito internacional, respectando o dereito de autodeterminación do Pobo Saharauí”, subliña, tras manter un encontro con representantes do Frente Polisario que participan no Cumio dos Pobos, evento alternativo a xornada UE-CELAC.

Apoio ás reclamacións

“Desde o BNG e o grupo Verdes-ALE seguiremos apoiando, como fixemos até agora, as reivindicacións do Frente Polisario e denunciando o espolio dos recursos terrestres e pesqueiros do Pobo Saharauí”, manifesta a eurodeputada nacionalista, quen anuncia o apoio as demandas que presente o FP a respecto dos pagos por prexuízos sufridos durante todos estes anos.