Ana Pontón: “A Galiza vaille mal con tanto centralismo, menos Madrid e máis Galiza”

Ana Pontón
No Debate de Política xeral, o BNG reclamará  outro modelo económico, blindar os servizos públicos, defender a igualdade e os dereitos das mulleres, reforzar a identidade galega, ampliar o autogoberno e medidas contra a emerxencia climática
Ante a nova convocatoria electoral do 10N, a portavoz nacional do BNG, Ana Pontón afirmou que é necesario cambiar o papel de Galiza no estado e darlle peso porque  con esta política “subordinada o centralismo, a Galiza vaille mal, e que o que necesitamos é menos Madrid e máis Galiza”.

A nacionalista explicou que a nova convocatoria é o “resultado do fracaso dos partidos estatais e dos seus líderes que demostraron, a súa inutilidade e incompetencia, e que non son capaces de ver máis alá das súas narices, dos seus egos e dos seus intereses partidistas”.

Este fracaso das forzas estatais, asegurou Pontón  é unha oportunidade para que Galiza, a partir do 10N teña “unha voz propia que defenda os nosos intereses da man do BNG”

No BNG, dixo, temos claro que estas eleccións “non son un trámite, nin un ensaio para as eleccións galegas”, estas eleccións son unha gran oportunidade para que Galiza teña peso político e determine a política estatal. “Polo tanto,  imos ir a por todas nesta repetición electoral, para converter o problema xerado pola incompetencia e pola inutilidade das forzas estatais nunha oportunidade para Galiza”.

Neste sentido avanzou que o BNG celebrará o vindeiro sábado un Consello Nacional para  abordar candidaturas, programa e campaña e activando a toda a organización cara o 10N porque para nós, recalcou a nacionalista, as eleccións do vindeiro 10 de Novembro  é unha cita de “primeira magnitude”, e estamos  traballando para conseguir  un obxectivo de país, “que Galiza volva ter unha voz que nos defenda”. Como xa  teñen vascos, cataláns, canarias, valencianas e até os cántabros. Porque se algo vimos nestes últimos tempos é que para que Galiza teña voz sen ataduras, que nos defenda e actúe en clave galega, ten que estar o BNG”.

DEBATE DO ESTADO DA NACIÓN

Para a portavoz nacional do BNG, o debate de Política xeral ten unha grande transcendencia porque será avaliada unha década de goberno de Feixóo. Un balance global, na súa opinión que deixa “unha Galiza peor” que hai dez anos cando chegou ao goberno.

Agardamos, manifestou Pontón que Feixóo non caia na tentación  de subordinar de novo Galiza á estratexia partidista do PP, e que non converta a súa intervención nun “mitin no que reduza a Galiza a ser teloneira dos intereses electoralistas de Pablo Casado”.

No debate, Feixóo debe explicar porque incumpriu as súas promesas para xerar emprego, saír con pulo da crise económica, garantir a sanidade e  lembrou que Feixóo tamén prometeu austeridade e o que fixo foi  “triplicar a débeda pública de Galiza” e aplicar os maiores recortes das últimas décadas. Por outra parte, prometeu frear a crise demográfica e na actualidade contamos cos peores resultados da historia neste ámbito.

A portavoz do BNG fixo fincapé na incapacidade do goberno liderado por Feixóo para ampliar o autogoberno. “Prometeu ter máis autogoberno e non conseguiu ningunha nova competencia”, este é o resultado da súa xestión.

Pontón mostrouse convencida de que o Debate do Estado da Nación será o “último debate de Feixóo”  que pecha un fin de ciclo no que  os galegos e galegas daranlle  carpetazo en canto sexan convocados ás urnas. “Feixóo é o pasado e Galiza ten que mirar cara o futuro e no  BNG temos un proxecto de futuro para Galiza”

Nesta liña, avanzou que no Debate de Política xeral, o BNG defendera cinco eixos con propostas dun proxecto ambicioso e modernizador  porque outra Galiza é posible. A defensa dun novo modelo económico, blindar dos servizos públicos, a  igualdade de xénero como base dun novo modelo social, a  loita contra a emerxencia climática e o reforzamento da identidade galega e a capacidade de decisión como mellor xeito de enfrontar a globalización e as desigualdades.