Jorquera: “Estes son os orzamentos da débeda e a hipoteca do futuro de Galiza”

Comezan no Parlamento galego as comparecencias de conselleiros e conselleiras para presentar as contas do 2014

Francisco Jorquera en comsión dos Orzamentos 2014

Francisco Jorquera acusa ao Goberno de Feijóo de elaborar uns orzamentos que incrementan a “débeda pública ” e hipotecan o futuro de Galiza.

Tras a comparecencia da conselleira de Facenda, Elena Muñoz, a primeira das que se producirán  os vindeiros días co resto d@s titulares das consellerías e responsables de entes dependentes da Xunta, o portavoz do grupo parlamentario nacionalista, Francisco Jorquera anunciou que os orzamentos do 2014, “non frearán o desemprego” nin acelerarán unha evolución positiva para a economía galega.

O deputado manifestou que existen “mentiras pequenas, mentiras grandes e estatísticas” en alusión ao anuncio do Partido popular sobre crecemento no gasto social, a realidade, dixo non é outra máis que que en boa parte do gasto regrado e previamente comprometido, “a Xunta ten un escaso marxe para actuar no gasto social”, vostedes “fan trampa” interpelou o nacionalista á titular de Facenda, as contas demostran que en sanidade o descenso supera os 34 millóns de euros porque para pagar o saneamento da banca impóñense drásticos recortes ás CCAA, recalcou.

O proxecto de orzamentos para Galiza, “nace morto” por mor dos axustes impostos polo goberno central que obrigan ás Comunidades Autónomas a reducir aínda máis os servizos sociais e as políticas de impulso para o crecemento económico.

Esperanza cero para as persoas en paro e para evitar a ruína económica de Galiza

Os orzamentos do 2014 agochan “unha opción política e escolla ideolóxica” envolta en tecnocracia con grandes “desacertos” nas súas previsións relativas á diminución do desemprego e crecemento do PIB, segundo a propia Xunta de Galiza, engadiu Jorquera, o emprego medido en postos de traballo a tempo completo “diminuirá 0,2% para o vindeiro ano” pese a un escenario de previsións triunfalistas por parte do Goberno da Xunta.

Estes orzamentos representan “esperanza cero” para as persoas no paro e a ruína económica de Galiza.

As políticas procíclicas non contribúen á recuperación económica e provocan o descenso na recadación, o nacionalista criticou que o Goberno galego centre os seus esforzos nunhas políticas económicas que non conseguen sequera “equilibrar as contas públicas”.

O PP triplicou a Débeda pública de Galiza

Neste sentido, mostrouse a favor dun endebedamento en “políticas anticiclicas” que contribúan á creación de emprego e recuperar a economía e rexeitou que o Partido popular “triplique a débeda de Galiza” xustificando que practican políticas Keynesianas, se vostedes practican o Keynesianismo “eu son o Bispo de Cuenca”, ironizou.

No estado español se está a producir unha nacionalización da débeda da banca cun “brutal incremento do endebedamento” polo que o Goberno central executa grandes recortes nas Comunidades Autónomas e a Xunta de Galiza acepta sen rechistar a decisión.

O deputado do BNG reclamou á titular de Facenda ser informado dos cadros de “amortización da débeda” para os vindeiros anos porque na súa opinión, o Partido popular prevé un escenario de recuperación económica cando as previsións de redución de gasto seguirán producíndose nos vindeiros anos ante o peso da débeda.

Jorquera tamén pediu a opinión do Goberno galego sobre os axustes ás CCAA impostos polo Ministerio de Economía, segundo o informe remitido a Bruxelas.

A Xunta vai poñer o “berro no ceo” como fixeron algunhas comunidades autónomas gobernadas polo Partido popular ante a imposición destes axustes? preguntou.

“Non me saen as contas”, porque se a Xunta acepta esta imposición no ano 2014 debe axustar 278 millóns de euros e no 2015, 311 millóns, o Gobeno galego vai a asumir finalmente esta medida? Concluíu.