Galegas 2020

Luís Bará critica a “desfeita” da Xunta na Atención Primaria e reclama asistencia sanitaria ben dotada de recursos e profesionais para o rural

Luís Bará

O cabeza de lista por Pontevedra e a candidata e portavoz de sanidade no Parlamento, Montse Prado, reuníronse con veciñanza do Condado para falar da falta de médico de familia en Valeixe e de pediatra en A Cañiza

O Bloque subliña a necesidade dun cambio galego no goberno do país que valore a sanidade como servizo público e non como negocio

O cabeza de lista do BNG na provincia de Pontevedra de cara ás eleccións do 12X, Luís Bará, criticou hoxe a “desfeita” da Xunta na Atención Primaria e reclamou unha asistencia sanitaria ben dotada de medios e profesionais especialmente para o rural galego. O nacionalista realizou estas declaracións logo dun encontro con veciñas e veciños de A Cañiza puxeron de manifesto a situación “calamitosa” que viven no concello, xa que carecen dende hai meses de médico de familia propio para o centro de saúde de Valeixe e máis recentemente de pediatra en A Cañiza.

Bará, xunto coa candidata e portavoz de sanidade do BNG no Parlamento, Montse Prado, apuntou que a situación da sanidade pública de Atención Primaria no concello do Condado é un exemplo do que veu acontecendo na Galiza nos últimos once anos “como consecuencia das políticas do Partido Popular de desmantelamento, de deterioro, privatización, e recortes na sanidade pública que lle afecta dunha maneira especialmente crúa ao noso rural, ás nosas vilas e cabeceiras de moitos concellos”.

Segundo asegurou son moitas as vilas que quedan sen servizos e polo tanto desminten “ese eslogan tramposo” do PP da ‘lexislatura do rural’, porque –dixo- “en todo caso é a lexislatura do desmantelamento e da aniquilación dos servizos públicos no rural” que non permiten que se fixe poboación. “O exemplo de A Cañiza é moi claro porque vemos como se están a perder profesionais tanto na Atención Primaria de medicina de familia en Valeixe como tamén de pediatría en A Cañiza”, explicou o cabeza de lista, que relatou a situación desastrosa pola que os médicos atenden dúas veces á semana polas tardes telefonicamente e en Pediatría acontece outro tanto. “Isto que está a pasar fai que a xente se desprace a outros concellos a moita distancia e pagando servizos sanitarios privados en Pediatría porque non o teñen onde viven”, afirmou.

Para o BNG, dixo o nacionalista, é fundamental facer fronte a esta situación de abandono da sanidade pública. “Hai que defendela con aplausos, mobilizacións e cos nosos votos o 12 de xullo votando por unha forza como o BNG que cre na sanidade pública e pensa que é fundamental para ter vida e futuro no rural de Galiza”, finalizou.

Pola súa parte, a veciñanza afectada pola falta de facultativos manifestou a súa indignación pola situación, xa que moita poboación decide non acudir ás citas médicas pola mala calidade asistencial, prestada cada día por diferentes médicos substitutos que non poden ter unha relación axeitada médico-paciente. Tamén engaden os problemas de mobilidade para a xente maior pola ausencia de transporte público. “Non temos alternativas”, afirman.
Unha das veciñas do concello, que ten que sufrir a falta de pediatra, puxo sobre a mesa unha pregunta para o presidente da Xunta: “Gustaríame preguntarlle ao señor Feijóo en que Galiza vive el, que di que hai unha sanidade boa. Debemos vivir nunha Galiza paralela, porque na Galiza que eu vivo a sanidade pública, igual que a educación, dá pena”, salientou.