Logo dun ano da aplicación da Lei de Recuperación de Terras Agrarias, a Xunta só mobiliza 226,40 hectáreas

María Albert

Para a deputada nacionalista, María Albert, as actuacións do Banco de Terras e do Banco de Explotacións así como o desenvolvemento dos instrumentos de ordenación e recuperación da terra agraria regulados na lei, “son insuficientes” e criticou a propaganda da Consellería de Medio Rural, para tapar 12 anos de “inacción” do PP

Carme Aira lamenta o voto en contra do PP á proposta do BNG para establecer un cronograma de actuacións no desenvolvemento da lei

A través dunha pregunta parlamentaria ao goberno, a deputada do BNG, María Albert reclamou unha avaliación dos resultados, tras un ano de aplicación da Lei de Recuperación da Terra Agraria e criticou que durante  “tres lustros” o Partido popular deixara abandonado ao rural. O PP, afirmou, non  soportaba que ferramentas como “o Banco de Terras ou as UXFOR, postas en marcha durante o goberno bipartito” foran medidas exitosas polo que  decidiu “laminalas”.

Albert, afeou ao Partido popular que, tras un ano de aplicación da Lei de Recuperación da Terra agraria, só mobilizara  “226,40 hectáreas en Aldeas modelo e cero en polígonos agroforestais”.

Despois de 12 anos da “aniquilación” do legado do BNG, recalcou, o Partido popular, decidiu poñer en marcha a Lei de Recuperación de Terra Agraria de Galiza, unha lei,  “moi densa e difícil de aplicación” porque pretende “abarcar moito” e para tapar as eivas a consellería de Medio Rural puxo a funcionar a “maquinaria da propaganda”.

Na súa intervención, a nacionalista explicou as razóns polas que o BNG mostra a súa preocupación ante unha lei que votou en contra entre as que destacou a falta de medidas para activar o medio rural para acadar “unha  Galiza cohesionada, con soberanía alimentar e relevo xeracional”.

Vai un ano que a LRTA foi publicada no DOG  e en palabras do propio  conselleiro de Medio Rural,  nacía cun obxectivo ambicioso, “poñer a producir terras abandonadas e aportarlle base territorial suficiente ás explotacións que o precisan”. O reto non era pequeno, como probaban os datos. “En 30 anos calcúlase que Galiza perdeu máis de 150.000 hectáreas de superficie agraria útil. Unha parte  no abandono, outra  forestada, algunha colonizada por frondosas caducifolias e outra urbanizada ou reconvertida en solo industrial”. Sen embargo, engadiu, chama a atención que a lei estrela deste departamento “nacese como un texto de partido, non de goberno”. Unha lei, recalcou que pretende á “desesperada” reverter unha situación pero que non vai acompañada de orzamento.

Se acudimos hoxe á web da AGADER atopamos a sección de  “Aldeas Modelo” cun  total de 19 aprobadas,  das que só  7 entraron en funcionamento con 226,40 hectáreas e no apartado de Polígonos Agroforestais “só hai 2 acordos publicados”, un en Oímbra e outro en Cualedro mentres na prensa son anunciados que se están ultimar 10 na provincia de Ourense pero a realidade, dixo e que o balance é cero hectáreas mobilizadas.

Sobre os acordos de incio aparecen reflectidos:. Barzamedelle (Leiro), Cualedro, Curtis, Mandelos (Crecente), Oímbra,. Pousada (Riós), Solbeira (Paderne de Allariz), Vences (Monterrei), Vilalén- Tomonde (Cerdedo-Cotobade), dos que só, afirmou a nacionalista “temos o nome e unha foto”.

Por outro lado, a deputada do BNG tamén reclamou á directora xeral  de Desenvolvemento Rural, Inés Santé Rivera a publicación do Plan de Acción Anual que debe recoller as actuación do Banco de Terras e  do Banco de Explotacións así como o desenvolvemento dos instrumentos de ordenación e recuperación da terra agraria “regulados na lei”.

María Albert rematou a súa intervención reiterou a necesidade dunha avaliación da Lei de Recuperación de Terra Agraria para determinar o número  de hectáreas mobilizadas, información sobre as demandas das distintas administracións locais para a creación de novas Aldeas modelo e polígonos agroforestais, tramitación das demandas privadas neste ámbitos, a que serán destinados os polígonos agroforestais, se estarán supeditados a un mapa de usos e en que fase de tramitación  se atopa este mapa.

O PP vota en contra de establecer un cronograma de actuacións para desenvolver a Lei de Recuperación da Terra agraria

Por outra parte, na mesma Comisión de Agricultura, a deputada do BNG, Carme Aira defendeu unha Proposición non de lei destinada a establecer un cronograma de actuacións para o desenvolvemento da Lei de Recuperación da Terra Agraria.

A nacionalista lamentou que os votos en contra do Partido popular impediran que a proposta do BNG prosperara e reiterou que resulta urxente desenvolver a lei e destinar os fondos necesarios para cumprir as liñas estratéxicas marcadas no texto lexislativo.

Neste sentido, defendeu unha dotación adecuada para a Axencia Galega de Desenvolvemento Rural e nomeadamente para o BANTEGAL, e a implicación real do Goberno galego no desenvolvemento da Lei, a través do Servizo de Explotacións Agrarias,  as Oficinas Agrarias Comarcais e o servizo de Infraestruturas Agrarias “co reforzo orzamentario  preciso”.

Na súa intervención, a   deputada instou   á Consellería de Medio  Rural a establecer  un cronograma de actuacións no relativo ao desenvolvemento desta “complexa lei” e preguntou que número de hectáreas serán mobilizadas ao ano e  con que custe por hectárea  para as Aldeas modelo e polígonos agroforestais.

Finalmente, Aira tamén se interesou polos traballos realizados na creación do Banco de Explotacións.