parlamento galego

O BNG exixe á Xunta “un Plan B” se ENDESA deixa na estacada ás Pontes

Noa Presas
Noa Presas: “ A Xunta ten que explicar que vai facer para que As Pontes non viva unha reconversión brutal”

Santiago de Compostela, 23 de Decembro 2020.- Pleno. A parlamentaria do BNG en materia de Enerxía, Noa Presas instou  á Xunta a comprometerse  a presentar un “Plan B” se  finalmente ENDESA deixa na estacada ás Pontes.

Nunha pregunta ao conselleiro de Industria, Presas lembrou que dende o anuncio de Endesa sobre o  peche da súa central térmica nas Pontes, a decisión afectaría a máis de 2.000 persoas,  transportistas do carbón, persoal de empresas  auxiliares, traballadores e traballadoras  do porto de Ferrol, e todo o tecido empresarial e  emprego que depende indirectamente da actividade da central e da súa cadea de provedores.

Grazas as mobilizacións e reunión en diferentes ámbitos, explicou a nacionalista, acadáronse algún compromisos formalmente, entre os que destacou o da propia ENDESA para  aceptar  probar a alternativa de producir enerxía a partir de biocombustibles , cando menos en algún dos grupos.

Neste sentido, a deputada recalcou que ENDESA comprometeuse a estudar esa posibilidade de  realizar probas con diferentes proporcións de biocombustíbel para contrastar a viabilidade técnica e económica do proxecto. Desde ese momento, afirmou, “toda a sociedade das Pontes e da comarca, viven pendentes do resultado de esas probas”. Máis a actitude de ENDESA hai tempo que evidencia unhas intencións moi diferentes ás recollidas  nos acordos para a realización das probas. Primeiro porque está desfacéndose do seu persoal propio, trasladándoo lonxe da Galiza e porque   ENDESA está “restrinxindo as probas a unha proporción de 50% biocombustíbel e 50% carbón, desbotando outras posibilidades máis sustentábeis”.

Críticas a pasividade do  goberno do Estado e á Xunta

A deputada mostrouse moi crítica  coa actitude do goberno central pero tamén coa pasividade da Xunta de Galiza  polo que pediu ao titular de Industria, Francisco Conde que valore a situación tras as  noticias que estes recollen  diferentes medios de comunicación sobre discrepancias existentes no seo do comité técnico que fai o seguimento das probas, e que evidencian  a determinación de ENDESA de manter unha folla de ruta que non contempla o mantemento da actividade na central das Pontes.

“A Xunta ten que explicar que vai facer para que As Pontes non viva unha reconversión brutal”, recalcou a deputada.

Conde responde con evasivas e sin compromisos

Pola súa parte, o conselleiro de Industria respondeu con evasivas culpando ao BNG de asinar co PSOE o peche da central térmica, ante o que a deputada pediu ao presidente da cámara que lese o punto do acordo para demostrar que o Vicepresidente da Xunta mentía, cuestión que non foi aceptada.

Na quenda de  réplica a deputada recriminou a Conde a hipocrisía  da Xunta que  día de hoxe non pode explicar por que se  “Xunta e Estado afirman que Galiza pertence ao Equipo-PAÍS PLATAFORMA ZONAS CARBONÍFERAS UE, a diferenza de outros territorios, como ASTURIAS, onde estar significa cousas tanxíbeis, avanzar na elaboración de proxectos, e na consecución de financiamento, mentres en Galiza todo está  parado”.

A Xunta non pode desaparecer dunha problemática como esta. Ten responsabilidades. Teñen que poñer solucións e alternativas en riba da mesa para a reactivación económica das Pontes e da Comarca. Mentres Asturias anuncia proxectos por valor de  máis de 90 millóns de euros, A Xunta  non se pronuncia Xunta  e tampouco aclara se dos 108 proxectos europeos algún vai estar destinado a esta parte do país, concluíu.