Ana Miranda pide que se depuren responsabilidades políticas polo incumprimento da normativa europea de seguridade ferroviaria

Karima Delli e Ana Miranda
Karima Delli e Ana Miranda

A eurodeputada do BNG e a presidenta da Comisión de Transportes, Karima Delli, solicitan unha nova investigación para que haxa xustiza para as vítimas

Ana Miranda pide que se depuren responsabilidades políticas polo incumprimento da normativa europea de seguridade ferroviaria

A eurodeputada do Bloque, Ana Miranda, defende que a apertura do procedemento contra o Estado español por incumprimento das obrigas comunitarias de seguridade ferroviaria anunciada o pasado xoves pola Comisión Europea debe ter consecuencias políticas sobre os exministros de Fomento José Blanco e Ana Pastor. “A terrible neglixencia á hora de inaugurar a liña do Alvia entre Ourense-Santiago, na tramitación da súa seguridade sen control integral de riscos e no incumprimento da normativa europea despois do accidente teñen que ter consecuencias políticas”, salientou Ana Miranda nunha rolda de prensa xunto a presidenta da Comisión de Transportes do Parlamento Europeo, Karima Delli.

Ao seu xuízo, “é evidente que ademais de responsabilidades técnicas na desconexión do sistema de seguridade tamén existen responsabilidades políticas e na non realización de control de control integral de riscos”, polo que reclama a depuración de responsabilidades políticas tanto respecto a José Blanco como Ana Pastor, os exministros que seguen en cargos públicos. “Os maiores responsables de que se incumprira a normativa, antes e agora, non poden quedar impunes”, asegurou, ao tempo que criticou que sexan citados a declarar “a porta pechada” o vindeiro 11 de febreiro na Comisión que se celebra no Congreso. “PP e PSOE manteñen o escurantismo de forma cómplice e non queren que se saiban as causas do accidente”, criticou ao respecto.

Reapertura do caso

Para a eurodeputada nacionalista a decisión da Comisión Europea é suficientemente grave como para que o xuíz de instrución do accidente reabra o caso. Neste sentido considera que a apertura de xuízo contra o maquinista do tren Alvia, Francisco José Garzón, e contra quen no seu momento foi director de Seguridade na Circulación de Adif, Andrés Cortabitarte resulta “claramente insuficiente”.

“Despois da decisión da Comisión Europea, o máis lóxico sería a reapertura do caso e que o xuíz abrise xuízo contra o resto de responsables técnicos e políticos”, salienta Ana Miranda, quen lembra que as “terribles consecuencias” que tivo non efectuar o control integral de riscos despois da modificación da liña. Segundo salienta a eurodeputada galega “chegar até o final do caso é a mellor homenaxe que lle podemos facer ás vítimas, que tanto levan loitado e sufrido desde 2013. Elas merece todo o noso apoio e traballo”.

Novas iniciativas

Entre as iniciativas que presentou a eurodeputada do BNG figura a solicitude dun novo encontro coa Comisaria de Transportes do Parlamento Europeo, Violeta Bulc, e a presentación dunha pregunta dirixida á Comisión Europea sobre as deficiencias de seguridade concretas nas que se basea para abrir o procedemento de infracción contra o Estado Membro. Ademais, no documento rexistrado, Miranda pregunta se vai pedir que o Estado español realice unha investigación independente sobre o accidente do Alvia en 2013.

Neste sentido, a presidenta da Comisión de Transportes do Parlamento Europeo, Karima Delli, sinalou que se dirixirá á Comisión Europea e ao Estado español para que se leve a cabo unha investigación independente sobre o accidente. “Seguiremos a apertura deste procedemento e esiximos unha nova investigación independente”, salientou Delli. “Espero que se faga xustiza e que Europa protexa ás vítimas”, engadiu.

Segundo a presidenta da Comisión de Transportes, “o goberno español violou regras comunitarias, regras que hai que respectar porque son ferramentas fundamentais para protexer a seguridade dos viaxeiros”. Salientou, ademais, que un procedemento de infracción só se abre “cando se produce un incumprimento moi grave, e este é un caso que nos tocou a toda Europa”.