Ana Miranda defende en Bruxelas respecto pola lingua galega fronte a política de destrución de Feijóo

Bruselas, Bélgica, Tuesday, 07DEC21. The Future of Europe. Photo Delmi Alvarez
A portavoz do BNG en Europa denuncia os ataques ao galego por parte da Xunta de Galiza

No marco da Conferencia sobre o Futuro de Europa que se está desenvolvendo en Bruxelas, Ana Miranda participou hoxe na mesa redonda organizada pola Fundación europea Coppieters e a Fundación Iratzar sobre como promover as linguas desprotexidas de Europa. Na súa intervención defendeu redobrar os esforzos e o investimento para protexer as comunidades lingüísticas como a galega fronte a política de destrución e minorización que leva a cabo o goberno de Feijóo.

“A lingua propia do meu país, Galiza, é unha desas linguas que debe ser protexida. Tristemente, debe ser protexida dos ataques que sofre por parte do seu propio goberno”, relatou a portavoz do Bloque en Europa na súa intervención, que comezou con palabras de Castelao e na que lembrou que o Consello de Europa ten alertado en diversas ocasións das dificultades para usar o galego en ámbitos como a xustiza e a administración, así como o ensino.

No eido educativo, Ana Miranda criticou que en virtude do “Decreto do plurilingüismo”, en Galiza é imposible que os nenos e nenas poidan desenvolver as súas etapas educativas en galego. “O goberno de Feijóo está botando o galego das escolas”, denunciou, ao tempo que criticou que “en Galiza levamos 15 años de parálise na protección do galego por parte da Xunta”.

Bruselas, Bélgica, Tuesday, 07DEC21. Ana Miranda. The Future of Europe. Photo Delmi Alvarez Aumento de financiamento

“Fronte a esta situación de desamparo cómpre redobrar os esforzos para aumentar a protección do galego e o resto das comunidades lingüísticas en Galiza e Europa”, salientou Ana Miranda na súa intervención, quen sinalou a necesidade de incrementar o financiamento de contidos nestas linguas, nos medios e no sector audiovisual. Neste sentido, fixo referencia a discriminación que acaba de facer o goberno do PP co xornal “Nós”, negándolle subvención pública malia ser un medio de comunicación escrito integramente en lingua galega.

Xunto a Ana Miranda, na mesa redonda participaron Davyth Hicks, secretario xeral da Rede Europea para a Igualdade Lingüística-ELEN; Paul Bilbao, secretario xeral de Kontseilua; e Lisandru de Zerbi, tenente de alcalde e delegado de Lingua e Cultura Corsa e Xuventude do Concello de Bastia (Córsega). A mesa foi moderada por Iñaki Irazabalbeitia, membro da Coppieters Foundation e ex eurodeputado. Posteriormente interviron representantes políticos de Irlanda, Catalunya, Flandes e Escocia. Todos os poñentes coincidiron en salientar que falar a lingua propia é un dereito que de debe ser respectado e que a Unión Europea ten que habilitar mecanismos para por fin á discriminación.